Welkom bij accuden.nl, de specialist in laptop accu's en adapters!

Waarom accuden.nl ?

  • 100% Klanttevredenheid
  • 15+ Jaar ervaring
  • 1.000.000+ klanten
  • 1 jaar garantie, 30 dagen niet goed, geld terug garantie !
  • Hoge kwaliteit, staat garant voor de kwaliteit!
  • Lage Prijzen, Direct Van De Producenten!
  • Veilig en makkelijk betalen
  • Snelle Levering, Met de beste internationale logistieke bedrijven als partner, verzendt aan meer dan 200 landen wereldwijd.
Categorie

Capaciteit ,Voltage

Waarom je als freelancer soms juist nee moet zeggen tegen een opdracht

Opdrachten weigeren als freelancer kan eng zijn. Je weet immers nooit of je straks nog genoeg werk hebt. Toch kan het juist lonen om zo nu en dan nee te zeggen.

Toen wetenschapsjournalist Jop de Vrieze elf jaar geleden begon met freelancen nam hij elke klus aan die er op zijn pad kwam. "Of het nu om een persbericht of correctiewerk voor een uitgever ging. Ik deed het allemaal", zegt hij.

Dat de Vrieze als beginnend freelancer geen opdrachten durfde te weigeren is niet zo gek. Als zzp'er zonder vast inkomen weet je immers nooit zeker of je de komende maanden wel genoeg werk zult hebben. Alle klussen aannemen die zich voordoen, voelt dan een stuk veiliger.

Volgens ZZP Barometer zijn freelancers bovendien bang om opdrachtgevers kwijt te raken. "Nee zeggen tegen een opdrachtgever betekent misschien ook wel nee zeggen tegen opdrachten in de toekomst", zo staat er in een artikel op de website.

'Nee' is ook een goede onderhandelingstactiek
Toch levert af en toe een nee verkopen je op de lange termijn meer op. "Het is zelfs een belangrijk onderdeel van het onderhandelen", zegt onderhandelcoach Jeanette de Haas. Sinds 2011 geeft ze trainingen in onderhandelen aan ondernemers. "Opdrachtgevers kunnen je bijvoorbeeld een klus aanbieden voor een heel laag tarief", zegt ze.

Ze raadt het af om daarin mee te gaan. Al is het alleen maar omdat je beter consistent kunt zijn wat betreft je tarieven. "Stel je voor, twee van je klanten komen elkaar tegen en ze komen erachter dat de een veel meer betaalt dan de ander", zegt ze. "Dit komt onprofessioneel over en kan je in de problemen brengen."

Kwaliteit bewaken
Nog belangrijker is volgens de Haas dat je als ondernemer een bepaalde kwaliteit wilt kunnen garanderen. "Op het moment dat iemand niet aan de voorwaarden kan voldoen die jij nodig hebt om je werk te kunnen doen, kun je een opdracht dus beter weigeren."

Daarbij is het volgens Haas wel belangrijk dat je de klant goed uitlegt waarom je de klus niet aanneemt. "Leg uit waarom je een bepaalde prijs hanteert", tipt ze. Vervolgens kunnen er twee dingen gebeuren. Of de klant haakt af en zoekt iemand anders, maar het kan ook zijn dat hij of zij met je in gesprek gaat over de voorwaarden.

Laatste nieuws


  • Pour-batterie.com
  • Akkusmarkt.de
  • Batteryforpc.co.uk
  • bateríasadaptador.es

Copyright © 2024 www.accuden.nl , Inc. All rights reserved.

Veilige betaling