Welkom bij accuden.nl, de specialist in laptop accu's en adapters!

Waarom accuden.nl ?

  • 100% Klanttevredenheid
  • 15+ Jaar ervaring
  • 1.000.000+ klanten
  • 1 jaar garantie, 30 dagen niet goed, geld terug garantie !
  • Hoge kwaliteit, staat garant voor de kwaliteit!
  • Lage Prijzen, Direct Van De Producenten!
  • Veilig en makkelijk betalen
  • Snelle Levering, Met de beste internationale logistieke bedrijven als partner, verzendt aan meer dan 200 landen wereldwijd.
Categorie

Capaciteit ,Voltage

Van de regen in de drup: nog steeds klachten over Lekdetectiecentrale

'Ik wil dat Van Genabeek mijn ouders met rust laat, de factuur vernietigt en stopt met dreigen en dat hij niet nog meer slachtoffers maakt', is de gewenste oplossing van één van de vele mensen die klachten hebben over Erik van Genabeek. Deze man is de baas van een lekdetectiecentrale, en opereert nu onder de naam OTL Nederland. Hij belooft lekkages op te sporen en presenteert vervolgens een fikse rekening, zoals Radar ook liet zien in de tv-uitzending van 4 februari 2019.

Inmiddels bijna anderhalf jaar later blijven de klachten binnenkomen bij Radar, klacht.nl en klachtenkompas. 'Mijn ouders hebben een ernstige lekkage in de badkamer. Hebben hiervoor een opstalverzekering en hebben hier een melding van gemaakt. Vanwege corona werkt het bedrijf waarmee de verzekeraar samenwerkt, om lekkages op te sporen, momenteel even niet. Begrijpelijk.' Ze gingen via Google op zoek naar een ander bedrijf dat wel kon werken volgens de coronamaatregelen. Zo kwamen ze bij OTL Nederland terecht.

Extra kosten
'Na maximaal 45 minuten wordt er afgerekend: 444 euro. Telefonisch was het 295 euro. Schijnbaar is er ook een vochtmeting gedaan wat extra 65 euro kost. En dan ook nog startkosten, administratiekosten.' De ouders betalen de 444 euro. Later komt er een rapport, waar ze niets uit konden opmaken. Ze bellen het bedrijf. 'Die meneer kon ons niet te woord staan want 'het systeem' lag eruit. Maandag maar terugbellen. Later weer gebeld en toen zouden we voor 16.00 uur teruggebeld worden. Ook niet gebeurd.'

Klachten niet opgelost
Weinig tot niets doen en een flinke rekening presenteren. Ook dat heeft de volgende klant van de Lekdetectiecentrale ervaren. 'Aan de telefoon werd mijn vader verteld dat ze met een meeting van 295 euro het lek zou vinden', schrijft de klant op klacht.nl. 'De medewerker is een week later 15 minuten binnen geweest. Heeft met een lampje geschenen en wat getypt op een iPad.'
Vervolgens krijgen ze per post een meetrapport en een factuur van maar liefst 700,89 euro. Ook zij komen per telefoon niet verder. En per mail: 'Ik kreeg een aantal vage slecht getypte mailtjes zonder naam terug. Nu dreigt hij met een deurwaarder terwijl de betalingstermijn er niet eens opzit.'

Civielrechtelijk: een wanprestatie
Anderhalf jaar geleden trok Ruud Snoeker bij Radar aan de bel. Ook hij had een fikse rekening gekregen van de Lekdetectiecentrale. 480 euro voor een half uurtje inspectie dat niets heeft opgeleverd. 'Een wanprestatie', zo zei Ruud in onze uitzending destijds. Advocaat Caspar Janssens adviseerde toen om niet te betalen. 'Want civielrechtelijk is er inderdaad sprake van een wanprestatie.'

Vorige week belde Ruud ons: 'Ik heb destijds niet betaald. En anderhalf jaar niets gehoord, nu krijg ik ineens een brief van de deurwaarder.' Caspar Janssens heeft hem inmiddels geholpen met het opstellen van een reactie op de deurwaardersbrief. De deurwaarder heeft hier direct op gereageerd. Hij heeft de vordering 'opgeschort' en contact opgenomen met zijn 'cliënt'.
Van Genabeek: 'verwachtingspatroon te hoog'

Radar heeft Van Genabeek telefonisch benaderd. 'Sinds jullie uitzending is het aantal klanten verdrievoudigd', zegt Erik van Genabeek. 'We hebben 7000 klanten, logisch dat er een klein percentage is dat klachten heeft.'

Op onze vraag waarom hij dan als enige lekdetectiebedrijf klachten houdt, antwoordt hij: 'We zijn marktleider in een bepaald segment. We hebben direct contact met de particulier. Andere lekdectiebedrijven hebben de verzekeraars als klant. Als daar wat mis gaat, gaan de verzekeraars dat niet als klacht op het internet zetten.'

Hij vindt: 'Het verwachtingspatroon van de klant is te hoog. Ze denken al heel gauw dat er een man komt die een kruissie zet bij de lekkage. Lek gevonden, opgelost.' Hij vervolgt: 'We hebben een inspanningsplicht, maar dat betekent niet 100% garantie dat het lek gevonden wordt.'

Bevestigingsmail
Van Genabeek vertelt ook aan Radar dat na iedere telefonische afspraak er een mail volgt, met daarin de bevestiging van het afgesproken bedrag.

De dochter van gedupeerde ouders ontkent dit. 'Telefonisch werd 295 euro afgesproken. Vervolgens werd een afspraak gemaakt en kwam een week later de monteur langs. Die vroeg of we het meetverslag via de post of de mail wilde ontvangen. Toen gaven mijn ouders aan dat via de mail prima was.'

Uiteindelijk krijgen ze per post een meetverslag en een factuur van 700 euro. 'Daarna werden mijn ouders gebeld met de vraag of ze hun mailadres alsnog wilde doorgeven. Dat hebben ze gegeven maar nooit iets op ontvangen. Na een aantal telefoontjes bleek 't het verkeerde adres te zijn. Nu zegt Van Genabeek dat we expres een vals e-mailadres hebben opgegeven. Het moet niet gekker worden.'

Meetgarantie
Van Genabeek heeft het wel over een meetgarantie. Maar die gaat niet altijd op. 'Als de klant niet tevreden is over het resultaat, dan komen we nog een keer langs. Blijkt de eerste meting niet te kloppen, ja dan is de tweede kosteloos.'

Radar heeft recentelijk een mail binnen gekregen van een klant, die de lekdetectie een tweede keer liet uitvoeren, want bij de eerste detectie kregen ze 'van de lekdetectie een rapport zonder conclusies.' En toch krijgen ze nu een nieuwe factuur: bijna 600 euro voor deze tweede detectie. En voor dat lek was de aannemer verantwoordelijk, liet de medewerker van de Lekdetectiecentrale weten. Daar moest de klant dan maar de factuur verhalen, was het advies. 'De aannemer is bij ons geweest en kon niets vinden en zei dat hij geen vertrouwen heeft in dit lekdetectiebedrijf.'

Van Genabeek zegt tegen Radar aan de telefoon dat hij er alles aan doet om de klachten correct af te handelen. 'Maar mensen kunnen het gewoon soms niet hebben dat ze ongelijk hebben. Daarom ligt een groot deel van die klachten bij de deurwaarder.'

Voorbeeldbrief
Voor mensen die er niet uit kunnen komen met Van Genabeek, en met redenen kunnen aantonen dat ze de factuur betwisten, hebben we een voorbeeldbrief laten opstellen door advocaat Caspar Janssens.

Laatste nieuws


  • Pour-batterie.com
  • Akkusmarkt.de
  • Batteryforpc.co.uk
  • bateríasadaptador.es

Copyright © 2024 www.accuden.nl , Inc. All rights reserved.

Veilige betaling